I v internetovém podnikání jde v první řadě o peníze. I toto se musí provozovat tak, aby to vynášelo a aby se z toho dalo žít. Jenže navzdory skutečnosti, že to tak má být, je tu i realita, v níž to až příliš často není takové, jaké by to mělo být. Je spousta internetových podnikatelů, kteří se svými e-shopy marně touží oslovit dostatečný počet uživatelů internetu a vydělat si na nich. I když je tu značný potenciál, výsledky podnikání nejsou vždy takové, jaké by měly být. A to proto, že se spousta podnikatelských webů potýká s příliš nízkou návštěvností.
Až nemile často prostě nemají internetoví podnikatelé dost zákazníků. A je to tak proto, že lidé často nějaký ten web neobjeví. Když něco hledají, dostane se jim tak široké nabídky toho žádaného od internetových vyhledávačů, že není nikdo schopen to vše prohlédnout a vybrat si z toho nabídku třeba právě toho kterého konkrétního podnikatele.
Internetové vyhledávače pomáhají nalézat lidem to relevantní, ale přitom jsou tyto nekompromisní. Posuzují kvalitu nabídek a webů z mnoha různých úhlů pohledů a lidem nabízejí nejefektivněji vždy jen to, co jim připadá nejdokonalejší. A kdo nemá nejdokonalejší internetové stránky, je mimo dohled lidí, kteří už se k tomu nebudou dlouhou řadou odkazů prokousávat.
A jak dostat odkaz nějakých těch internetových stránek do čela podobných nabídek? Jak si zajistit ve vyhledávačích místo, které veřejnost nepřehlédne? Obvykle je nejlepší, když se osloví SEO firma, která podnikatelův web optimalizuje. Tím se totiž vylepší web tak, aby odpovídal požadavkům vyhledávačů, jež ho pak budou veřejnosti nabízet stále dokonaleji. Až se jednoho dne dosáhne vytoužené přední pozice a velké návštěvnosti.
A když se přidá ještě PPC reklama správa které se také v ideálním případě svěří profesionálům, je podnikatelský úspěch na internetu na spadnutí. A o to přece podnikatelům jde. A musí jít.